tisdag 11 oktober 2011

Den mörka årstiden...

I år fick jag ångest när sommaren höll på att ta slut, jag hann inte alls med allt jag hade velat göra den här sommaren (en hel del slappande och bokläsande). ;) Men nu när uterummet äntligen är färdigt (allt utom några lister) så är det härligt att kunna sitta där i värmen och ha det gott fastän det spöregnar och blåser ute.
Det känns som om jag har kunnat varva ner lite bättre nu när det har blivit mörkare och det har blivit lättare att lägga sig i tid om kvällarna. Det är mysigt att äntligen kunna tända en massa ljus igen. När det är mörkt så har jag inte heller dåligt samvete om jag ser en film eller två, för då vill jag ändå inte städa eller pyssla i trädgården.

Jag har insett att det faktiskt finns saker att se fram emot under vinterhalvåret, trots mörker och kyla... Allhelgonamysrys och julen närmar sig, hur kan tiden gå så fort? Vi har även börjat spana in nya resmål, Aruba är ett nytt resmål som vi inte har tittat på förut. Sri Lanka eller Kambodja är också lockande.

Värmeljusförrådet är nu påfyllt, (tack Ikea) men plädarna vi hade spanat in var slut. Varmare kläder är nu framplockade och det finns en hel del osedda filmer och olästa böcker att ta tag i. Det är kanske inte bara leder till elände med mörker och kyla. Jag ska tjata lite extra för att vinterdäcken ska åka på nu innan helgen, kanske tar jag till mutmetoden och lagar något extra mumsigt till min man så det blir gjort! ;) Sedan så har vi ett hemskt dilemma att ta tag i, grus eller inte grus i rabatterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar