torsdag 20 oktober 2011

Nyfikna på LCHF?

Jag har ännu inte berättat för vänner eller familj om denna blogg, eftersom den inte uppdateras så ofta, men jag funderar på att lägga in våra favorit-Lchf-recept här för att visa vilken god mat vi äter, trots att vi går ner i vikt. Jag ska försöka att komma ihåg att ta kort på maten så ni får se hur gott det ser ut.

Det finns massor bra sidor att besöka om ni vill veta mer, t ex www.lchfrecept.com
Jag tycker att det är så skönt att slippa sockersuget och ändå kunna äta god mat utan att vara hungrig jämt. Jag skrattade lite när vi hörde på radion i bilen och en av programledarna kallade det för LHCF-dieten... Vem vet, det kanske är populärt inom hockeyn också! ;)

 Här är ett recept på Lchf-scones som vi tycker är rätt gott, fast jag har ändrat en del på det vi brukar göra hemma. Då gör jag ett enda stort bröd i en pajform och skär upp det efteråt. Jag har även brödkryddor istället för kardemumma och blandar i solrosfrö, sesamfrön, linfrö och 1 dl Meze för att få det saftigare.


Förresten, dubbdäcken åkte på förra helgen. Det är skönt nu när det har varit frosthalka och att det är fixat inför vintern. Jag mutade min man med tacos, vilket är lika gott utan nachos eller tortillabröd! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar