fredag 28 oktober 2011

Snart Halloween! :)

Förutom julen, som är min absoluta favorithögtid, så är halloween den stora favoriten! ;)
Det är tur att jag jobbar på en förskola så att jag får utlopp för min skaparglädje... Jag är helt klart född på fel kontinent eller i alla fall i fel tid, för bland barnen så är halloween fortfarande populär.

Vi har gjort både "fot"spöken och "hand"fladdermöss än så länge, men jag har mer skoj på lager! ;)
En ansiktsmask kan man enkelt göra genom att klippa ut ögon och färglägga den på valfritt sätt. Jag gjorde en snäll snögubbe, medan alla barnen gjorde läskiga monster.

Idag provade jag att göra servettspöken, men tröttnade efter två stycken. Nu sitter de och dinglar i varsin tråd och glor ut genom ett fönster i uterummet... Vi får väl se hur mycket det blir kvar av dem om Maya får tag i dem! ;)

För något år sedan gjorde jag platta chokladbollar med lakritssnören till ben och lite glasyr och dajmpärlor till ögon, men de bjudna barnen verkade inte alls glada åt att sätta tänderna i en spindel med mjäll (kokos) på ryggen...

 Ser de inte goda ut? ;)

Jag får väl trösta mig genom att se på lite skräck/rysare istället... ;) "Dolt under ytan" är fortfarande en av de stora favoriterna, men vi har även några nya på lager. The Unborn, eller vad den nu hette var ingen jättehöjdare, men skaplig i alla fall. Paranormal Activity 2 var lite bättre än 1:an, så nu måste man ju se den 3:e filmen också... ;)

Förresten, barnen på förskolan envisas med att försöka få mig att uttala Blixtens namn rätt, de förstår inte varför jag säger Blixten McQueen när han heter Blixten Maskin... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar