fredag 22 juli 2011

Filmtips m.m.

Har upptäckt att jag har blivit en "allätare" när det gäller filmer och att vissa filmer växer när man har sett dem mer än en gång. Chocolat och American Beauty är två sådana filmer.

Två filmer som jag absolut inte trodde skulle vara bra är Kick ass och Parfymen - Berättelsen om en mördare. De är bra på olika sätt. Humor blandat med allvar i Kick ass och den speciella stämningen i Parfymen. Det är inte ofta som man nästan hejar på styggingen...
Animerade filmer brukar alltid gå hem, men jag blev besviken på både Upp och Det regnar köttbullar... När tillfälle bjuds ska jag försöka se Trassel och Grodan och prinsessan. Det gäller att vara uppdaterad så man vet vad barnen pratar om på jobbet! ;)

Några filmer som jag har tyckt varit bra förut har åkt ner på listan, t ex Lugnt vatten (gammal, jag vet...) Ghostbusters kändes väldigt löjlig nu när man såg den. En film som fortfarande står sig är Pretty Woman.

Just nu roar jag mig med att se om Twin Peaks och visst, en del av stämningen finns kvar (musiken) men särskilt otäck är den inte längre...

Det finns en film som jag vägrar att se, bara för att alla säger att den är såååå bra. Titanic... Jag vägrar envist att se den (har aldrig gillat Leonardo) och undrar om det är någon alls i bekantskapskretsen som har lyckats undvika den.

Det är väl bara att konstatera, smaken är som baken... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar