söndag 24 juli 2011

Virkning av roliga figurer och godsaker

Det verkar som en våg med virkning sprider sig över landet, men nu är det inte dukar och annat som det virkas på utan små monster och andra figurer, samt godsaker av alla de slag.

På jobbet har jag sett att det har virkats prinsesstårtor, ministudentmössor och annat, men själv vågar jag ännu inte skaffa några virknålar, för jag har inte virkat en enda maska sedan den obligatoriska lilla lappen på högstadiet eller när det var...

Jag kunde dock inte låta bli att handla lite konfekt av Alexandra på Änglar & hjärtan (Facebook) Linköping, hon säljer många olika saker ute på olika marknader.



Det finns även en virkad grodbakelse som jag tycker är väldigt läcker, så vi får väl se om jag lyckas övertala någon att göra en sådan åt mig, om jag nu inte vågar pröva mig på lite virkning själv... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar